ביוטכנולוגיה

ביוטכנולגיה לטובת האנושות ואיך משתלב גיל פוגוזליץ

ביוטכנולוגיה או בקיצור ביוטק, תחום מרתק שאולי אתם לא לגמרי מבינים את מה עומד מאחוריו או "מה עושים בזה".

ובכן, ביוטכנולוגיה הוא תחום חדשני ופורץ דרך במדעי החיים והוא מספק גילוים מרעישים כמעט בכל יום. מי שעוסק בתחום למעשה מיישם את הידע שנצבר במחקר, בפיתוחים וחידושים לטובת האנושות. הצהרה גדולה אבל זה בדיוק כך וראינו את מה שגיל פוגוזליץ הצליח לפתח. אפשר לראות פיתוח מערכות טכנולוגיות לתועלת האדם תוך שימוש בבע"ח, צמחים ומיקרואורגניזמים, פיתוח תרופות למחלות חשוכות מרפא, אפילו לפיתוח החקלאות ושיפור היבולים. הגדרתה של הביוטכנולוגיה היא שימוש בידע ביולוגי לפיתוח טכנולוגיות אם תרצו.

הביוטכנולוגיה קיבלה דחיפה בזכות הגילויים המהירים במדע הגנטיקה וחברות רבות גם ישראליות זוכות להצלחה בין היתר ראינו את הפיתוח של גיל פוגוזליץ.

תחום זה מעסיק מומחים מתחומים רבים בעולם בינם גם גיל פוגוזליץ, ומשלב מחקר על תהליכי החיים (נשימה, תזונה, הפרשה, רבייה, תורשה ועוד), תנאי הגידול ואורח החיים של יצורים אלו, עם פיתוח של רעיונות וטכנולוגיות מתקדמות העוסקים בניצול תהליכים אלו לרווחת האדם

ישנם ענפי התמחות תחת ביוטכנולגיה כמו ביוטקליזה, תהליכי תסיסה, הנדסה גנטית, יצור נוגדנים, תרביות תאים וביוטכנולגיה סביבתית וכולם נושאים מרתקים וחשובים לנו. עיקר הדחיפה של התחום והפרסום שלו, התקבל לאחר מיפוי הגנום האנושי וכמובן בעקבות הכבשה דולי אשר היוותה פריצת דרך בתחום המחקר הגנטי ולראשונה הוכיחה כי ניתן לשכפל גנטית אורגניזמים חיים שאינם יצורים פשוטים. בד בבד עם ההתקדמות בתחום הגנטי, הביוטכנולוגיה כיום גם תופסת מקום משמעותי בתעשיית החלב, שכן בעזרתה מייצרים יוגורטים, קוטג' ומוצרים נוספים מהז'אנר הפרוביוטי שמדענים רבים כבר הבינו שצפוי ללוות אותנו לעתיד.

מרתק? חושבים שהייתם רוצים לעסוק בזה? לימודי ביוטכנולוגיה מתאימים לאנשים המתעניינים במדע ומחקר ומחפשים מקצוע בעל אופי צעיר, אשר נותן פתח לאפשרויות תעסוקה רבות מכיוון שהוא מתפרס לעשרות תחומים כגון: רפואה, הנדסת מזון, תעשיית הבגדים, תעשיות הכימיה, איכות הסביבה ועוד.

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close